25 april 2005

Petra's favoriete Taco soep

(Tekst is letterlijk overgenomen)

Ik ben heel Amerikaans en hou helemaal niet van koken! Dus het meeste wat ik klaar maak is supermakkelijk. Maar we eten eigenlijk inderdaad absoluut niet Nederlands bedacht ik me. Ik kook veel in de crockpot (slowcooker), maar sommige recepten kun je ook "gewoon" maken. Favorieten zijn: (Met stip op nummer een ) Taco soep (Amerikaanse maten):
Nodig :
1 pond rundergehakt (ik gebruik hier vegetarisch gehakt voor)
1 grote gesnipperde ui 1 zakje taco kruiden 1 zakje ranch dressing mix (maar ik gebruik no fat dressing hiervoor, yogurt zou ook wel werken, denk ik) 1 groot blik kidney bonen 1 groot blik stewed tomatoes 1 blik pinto bonen 1 blik zwarte bonen 1 blik mais

Bereiding :
Bruin het gehakt en fruit de ui en gooi dan alles bij elkaar (zonder de blikken uit te laten lekken) in de crockpot en kook voor 6 uur op laag (maar op het fornuis gaat dat natuurlijk veel sneller). Serveer met geraspte cheddar kaas en tortilla chips.

Geen opmerkingen:

Teriyaki zalm uit de slowcooker

  2 rode uien, in dunne ringen 1 paprika naar keuze, in reepjes 1 paksoi, gesneden, het groen apart zetten 100 g kastanje-champignons, in p...